onsdag 16. desember 2009

Marlena Evensen av Ingunn Aamodt


Dette er en skikkelig jentebok! Marlena Evensen er en ganske vanlig 14-åring. Hun bor sammen med moren sin, som er hekta på såpeserien "Days of our lives". Marlena er mest opptatt av mote, sminke og gutter. Sammen med bestevenninnene Emma og Minda legger hun en plan for hvordan de skal kapre skolens kjekkeste gutter til juleballet. De skal sende anonyme mailer til de utvalgte guttene for å få dem interessert... Det er bare det at Marlena ikke får bestemt seg for om hun liker Axel eller Mads best, så hun sender mail til begge to. Og begge to svarer...

I tillegg blir det trøbbel med halvsøsteren Siri, som er helt annerledes enn Marlena.

Denne boka er morsom og lettlest, og den tar opp ting som mange jenter kan oppleve. Jeg likte den godt, og regner med at det kanskje kan komme flere bøker om Marlena.

1 kommentar:

Anoshka sa...

Jeg har lest denne boka, og jeg likte den kjempegodt. Det var veldig trist på slutten, men uansett så var den ganske fin. Jeg gleder meg veldig mye til den neste boka. Jeg hadde anbefalt noen venner denne boka, og de likte den like godt. =D