torsdag 5. januar 2012

Heaven av Christoph Marzi

Jeg følte meg egentlig ganske forsynt av varulver, vampyrer og udøde, men ga Heaven en sjanse. Det angrer jeg ikke på.
David bor i London. Han bruker ofte takene for å komme seg fort fram når han skal levere bøker til folk. Ei natt treffer han ei søt jente oppe på et tak. Hun forteller at hun heter Heaven og at noen har stjålet hjertet hennes, skåret det ut med kniv. Det høres jo vanvittig ut, jenta går jo, men da han sjekker hører han ingen hjerteslag. Og hun er ganske slapp.
Han bestemmer seg for å følge henne til sykehuset. Så fort hun kommer inn i varmen blir hun mye dårligere. I tillegg forteller en sykepleier at de har fått beskjed av to skumle menn om at de ettersøker ei jente som er psykisk ustabil. David utløser brannalarmen og tar med seg Heaven ut i forvirringa som oppstår. På vei ut ser de to menn, en høy fyr og en liten en kledd i filler, og de har kurs rett mot dem.

I denne boka treffer du etter hvert mange ekle vesener, men historien er god, ja en moderne Romeo og Julie nesten. Og forklaringen på hvorfor himmelen over London har mistet en bit slik at den er helt tom for stjerner er ganske eventyrlig. Jeg likte boka veldig godt.

1 kommentar:

Mai Lene sa...

Har lese boka tidligare. Eg er ikkje veldig glad i fantasy, men denne fenga meg, sjølv om eg syntes noko var lit ekkelt. Veldig fin blogg foresten. =)