tirsdag 18. juni 2013

Filmhistorier av Mikael Godø

Filmhistorier er en faktabok med de mest fantastiske og rare historier fra filmens verden. Her får du vite hvilke filmer som har spilt inn mest penger i historien, berømte romanser, store kalkuner og filmflopper, korte filmstjerneekteskap og mye annet. Visste du for eksempel at Johnny Depp fant inspirasjonen til Jack Sparrow i faren til barndomskompisen sin? Kompisen het Marlon Richards,- faren hans het Keith Richards og er gitarist i Rolling Stones .... Vi får også høre om filmskapere som satte helse og liv på spill for å fullføre filmprosjektene sine, om barnestjerner og biljakter og verdens mest sjarmerende skurker.

Jeg syntes det var morsomt å lese denne boka. Jeg lærte mye nytt, og mye jeg kan få bruk for neste gang noen prøver å quizze meg om film :-)

Jeg vil låne boka



Ingen kommentarer: