fredag 17. juni 2016

Min grusomme hemmelighet av Anders Lindqvist

Ja, hva kan en grusom hemmelighet være for den kuleste gutten i gata (nesten)? Gutten med de tøffe vennene, hettejakka og sprayboksen. Gutten som stadig havner i trøbbel til morens store fortvilelse.
Hemmeligheten hans er at han liker dikt! Det er jo krise!
Sist sommer, på ferie hos Mormor, opplevde han en stor poetisk omvendelse. Men han kan jo ikke la gutta få vite det? Da er han jo dødsens.
Jeg storkosa meg med starten på denne boka. Dette var den perfekte lektyren da jeg skulle ordne en kø på Poesifestivalen her i Larvik! Jeg kjøper helt klart Sigges problem og det dukker stadig opp dilemmaer han må forholde seg til og helst løse. Det er starten på boka som er best, men jeg synes forfatteren har levert en flott ungdomsroman!
Jeg vil låne denne

Ingen kommentarer: