torsdag 22. desember 2016

Greia med maneter av Ali Benjamin

Jeg likte denne boka så godt! Den kommer til å være med meg en stund. Kanskje jeg må lese den en gang til.
Jeg lærte mye om maneter, jeg lærte litt om universet og om tid, jeg lærte en god del om å miste en venn.
Suzy og Franny har vært bestevenner - alltid. Det har vært de to, og de andre, men de har hatt nok med det. Det er snart tid for ungdomskolen og sakte begynner Franny å henge med de andre. Suzy stritter imot, vil ikke, kan ikke, og blir mer og mer utenfor. En gang sa Franny at om hun ble som dem så måtte Suzy gi henne en kraftig reaksjon. Det er da Suzy får den lure ideen, som egentlig er så utrolig slem.
Og så blir det ferie og Franny reiser til Maryland og kommer aldri tilbake.
"Hvis du blir 80 år har hjertet ditt slått tre milliarder ganger", - noen hjerter banker bare sånn ca 412 millioner ganger. Det høres kanskje mye ut. Men sannheten er at det knapt gir deg tolv år"
Boka er nydelig og sår og undrende og utrolig bra!
Jeg vil låne denne

Ingen kommentarer: